Weboldal készítés, Google optimalizálás, SEO
/

E-mail:

Jelszó:

Svetits Katolikus Gimnázium és Diákotthon

(Debrecen) Csatlakozom

Az iskoláról

Elérhetőség:
Szent Anna u. 20-26.
Tel: (52) 533-084
Fax: (52) 534-600
OM azonosító: 031 107
Történet: A Svetits Katolikus Gimnázium 110 éve folyamatosan az Iskolanõvérek sokakat felnevelõ, színvonalasan oktató intézménye Debrecenben. (Helyünk az országos listán)

Gimnáziumunk célkitûzése, hogy tanítványainkat emberségükben, magyarságtudatukban és kereszténységükben a felnõttségig elvezessük. A nyiladozó személyiségeknek olyan környezetet kínálunk, amelyben minden segítséget megkapnak ehhez. Hatévfolyamos gimnáziumunk országos beiskolázású.

Gimnáziumunk minden felsõfokú intézményre felkészít, különös gonddal nyelvekbõl, de egyéb -humán és reál- tárgyakból is sikeresek tanítványaink. Igen fontosnak tartjuk jelenkori társadalmunk igényét a nyelvismeretek terén, ezért minden diákunkat legalább egy idegen nyelv – legalább középfokú vizsgájára felkészítjük.
A továbbtanuláshoz a 11-12. évfolyamon bárki úgy választhat többletórákat, hogy a teljes továbbtanulási paletta nyitva legyen számára. Csak a legfontosabb területeket említve: jogi, közgazdasági, orvosi-egészségügyi, pedagógiai, mûvészeti irány, a tudományegyetemek, a mûszaki egyetemek és fõiskolák legszélesebb skálája közül választhatnak tanulóink.

Tanulóink 60%-a Debrecenbõl, 40%-a vidékrõl kerül iskolánkba. Vidéki tanulóink diákotthonunkban kaphatnak elhelyezést, ahol módjuk van a harmonikus közösségi élet, a barátság, az összetartozás megtapasztalására és megvalósítására.

Nevelési céljaink kulcsszavai:

* önismeret, Isten tervei szerint való formálás
* magyarságtudat kialakítása, fejlesztése
* véleményalkotás
* kötelességteljesítés
* családi életre nevelés, hûség
* az élet tisztelete a kezdetétõl a halálig
* egészséges életmód
* kulturáltság

Oktatási céljaink kulcsszavai:

* humán képzés, azon belül a nyelvi képzés elõtérbe helyezése
* felsõfokú tanulmányokra való felkészítés
* kreativitás és gondolkodási készség fejlesztése
* hátrányos helyzetû gyermekek felkarolása, differenciált fejlesztése
* informatikai képzés

Az eredményességünk a növendékek és családjuk együttmûködésén is múlik. Ennek érdekében fogalmazunk meg a gyermekek számára elvárásokat:

* belsõ igény a többre, a szépre, a jóra és az igazra
* a vallás gyakorlása az életkornak megfelelõen
* tiszteletteljes, szép beszéd tanárral, társakkal egyaránt
* mindenki testi, lelki egészségének megõrzése, biztosítása
* alapos, rendszeres és pontos munka
* a rábízott feladatok lelkiismeretes elvégzése
* a házirend felelõs betartása

Nevelésünkben meghatározónak tartjuk a katolikus egyház tanítását és az Iskola­nõvérek lelkiségét. A katolikus intézmény sajátossága, hogy a valóságról, a világról és az emberrõl alkotott keresztény felfogásra épít. Nevelési tervének Krisztus az alapja.

„Számunkra a nevelés azt jelenti, hogy az embereket, mint Isten képmására alkotott teremtményeket teljes kibontakozásukhoz segítsük, és képessé tegyük õket, hogy adottságaikat bevessék a föld emberhez méltóvá alakításába.” (Iskolanõvérek Szabálya: Küldetéstek van… Konst. 22.)

A gimnázium feladata az általános mûveltség kibõvítése, a keresztény hit elmélyítése, a közösségi élet felelõsségteljes formálása, az érettségi vizsgára, felsõfokú iskolai tanulmányok megkezdésére felkészítõ nevelés és oktatás biztosítása, a munkába álláshoz és az önálló életkezdéshez szükséges ismeretek nyújtása. Fontosnak tartjuk, hogy a ránk bízottakat segítsük abban, hogy megérjenek a szabadság felelõs megélésére, érzékük legyen a transzcendencia és az igazi értékek iránt, hogy olyan személyiséggé váljanak, akik hûségesek Istenhez és embertársaikhoz, felelõsek maguk, mások és a teremtett világ iránt. Pedagógiai tevékenységünk során kiemelt szerepet szánunk az egyházi, nemzeti és iskolai hagyományoknak. Nevelõ és oktató munkánk eredményeként kreatív, kommunikatív, idegen nyelveken is beszélõ, mûvelt embereket képezünk.

Minden iskola létét, szükségességét a mögötte álló szülõk társadalma igazolja. Az intézmény egyházi jellege csak akkor érvényesülhet, ha a szülõk is közösséget alkotnak, hiszen „a keresztény hit is egy közösség ölén születik és növekszik”. A gyermekek egy része egyházi közösségekbõl érkezik az iskola közösségébe. Fontos lenne, hogy az iskolai évek után is élõ egyházi közösségekbe térjenek vissza, amely megtartja õket felnõtt életük folyamán.

A szülõk az intézménnyel kapcsolatos problémáikat az érintettekkel beszéljék meg. Az intézmény feladata, hogy jogos problémák esetén a szülõkkel együtt megkeresse azok mindenki számára megnyugtató megoldását. Az intézmény ajánlja, hogy a szülõk a fogadó órákon, szülõi értekezleteken, lelki napokon és egyéb, az intézmény által biztosított alkalmakon aktívan részt vegyenek, hogy maguk is fejlõdjenek hitben és tudásban, példát mutatva ezzel gyermekeiknek.

Ezt a munkát csak magasan kvalifikált, teológiailag képzett, a gyermekeket szeretõ és értõ pedagógusok tudják ellátni. A pedagógus szavainak és tetteinek mindig összhangban kell lenniük egymással, hiszen mindennél nagyobb veszélyt jelent a gyermek számára a hamis tanúságtétel. Intézményünkben minden olyan pedagógus taníthat, aki elfogadja annak katolikus voltát, élete harmóniában van az általa és az intézmény által képviselt értékekkel. Fontosnak tartjuk, hogy minden pedagógusunk pontos, fegyelmezett, alapos munkát végezzen; ígéreteit tartsa meg; konfliktusait akarja és tudja kezelni, tudjon megbocsátani és bocsánatot kérni; családi háttere legyen rendezett.

Mindannyian -diák, szülõ, tanár, iskolavezetés és az iskolát fenntartó szerzetesrend- arra törekszünk, hogy Isten tervei szerint hazánk megújulását szolgáljuk.