Weboldal készítés, Google optimalizálás, SEO
/

E-mail:

Jelszó:

Az iskoláról

Elérhetőség: Székhely: Álmos vezér tér 9.
Telephely 1-4. évfolyam: Kántorné sétány 7.
Telefon / Fax: +36(1)222-6521 / +36(1)222-6522
Honlap: www.almosvezer.hu
E-mail cím: info@almosvezer.hu
Igazgató neve: Puszter Bernadett
Történet: Alapvető szakfeladata:
általános műveltséget megalapozó iskolai oktatás, általános iskolai nappali rendszerű nevelés, oktatás és nappali rendszerű gimnáziumi nevelés, oktatás.

Szakfeladatok:
Alapvető szakfeladata: általános műveltséget megalapozó iskolai oktatás, általános iskolai nappali rendszerű nevelés, oktatás és nappali rendszerű gimnáziumi nevelés, oktatás.

Szakfeladatok:
Napközi otthoni foglalkozás
Iskolai intézményi közétkeztetés

Gimnáziumi felnőttoktatás
Sajátos nevelési igényű tanulók nappali rendszerű általános iskolai és gimnáziumi nevelése, oktatása. A pszichés fejlődés zavarai miatt nevelési, tanulási folyamatban tartósan és súlyosan akadályozott tanulók integrált nevelése, oktatása.

Az iskola múltja, jelene, arculata
Rákosfalvának 1872 óta van iskolája. Ez az iskola kezdetben népiskola volt, 1897-ben költözött az Álmos vezér téri épületbe Rákosfalvai Elemi Népiskola elnevezéssel. 1927-től polgári iskolai osztályokat is indítottak itt. 1948-ban a népiskola és a polgári iskola mint általános iskola közös vezetés alá került. 1973-ban a lakótelep felépülése szükségessé tette a bővítést, egy új épülettel egészült ki az iskola. Az 1989 óta működő Kós Károly Gimnázium jogutódja az 1957-ben alakult Dolgozók Gimnáziumának. A gimnázium eredetileg az Szent István, majd a Teleki Blanka Gimnázium épületében működött. 1989-ben költözött a 1144 Bp. Kántorné sétány 7.sz. épületbe, majd 1996-ban az Álmos vezér térre, helyet cserélve az Álmos Vezér Általános Iskola alsó tagozatával. 1998. szeptember 1-je óta az intézmény összetett iskola jogutódja a megszüntetett Álmos Vezér Általános Iskolának és Kós Károly Gimnáziumnak. Új neve Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskola. Az 1998/99-es tanévtől lehetőség nyílik arra, hogy az iskolánkba járó gyerekek az újonnan kialakított iskolaszerkezetben az érettségiig eljussanak. Intézményünkben 8 évfolyamos általános iskolai és 4 évfolyamos gimnáziumi képzés folyik. Az iskola mind az általános iskolai, mind a gimnáziumi évfolyamokon évente 2-2 osztályt indít. Közös a tantestület, a szervezeti és működési szabályzat, a pedagógiai program, a házirend. A három épület szerencsés megoldást kínál a különböző korosztályok elhelyezésére. A Kántorné sétányi épületünk ideális feltételeket biztosít az 1-4. évfolyam osztályai számára. Nagy zöld udvar, sportpálya, szép környezet. Az első osztályokban az anyanyelvi tanítás a -Hangoztató-elemző-összetevő- módszerrel történik. Az Álmos vezér tér 9.sz alatti régi épületben a gimnáziumi osztályok, az új épületben az 5-8. évfolyam található. Csoportbontást a közoktatási törvény, illetve a fenntartó finanszírozása alapján alkalmazunk: - az általános iskolában: matematika, idegen nyelv évfolyamonként 3 csoportban, technika, számítástechnika osztálybontásban - a gimnáziumban: idegen nyelvek, számítástechnika, a 9. évfolyamon a magyar nyelv osztálybontásban, a matematika évfolyamonként 3 csoportban. Emelt szintű oktatást végzünk: - általános iskolában: 5. osztálytól évfolyamonként 1 matematika csoportban, 7. osztálytól idegen nyelvből - gimnáziumban: évfolyamonként 1 osztályban idegen nyelvből, 1 osztályban számítástechnikából.

Az általános iskolába jelentkezők
az angol és a német nyelv között választhatnak. Első és 2. osztályban heti 1 órában szakköri formában,
3. osztályban heti 1,5 órában,
4. osztályban heti 3 órában tanítjuk az idegen nyelveket.
A 3. osztálytól kezdve évfolyamonként 3 nyelvi csoportot tervezünk.
A 7. és 8. évfolyamon 1-1 csoportban a képességeknek megfelelően heti 5 órában emelt szinten tanítunk egy idegen nyelvet.
Számítástechnikát a tanulók az 1. évfolyam II. félévétől kezdve tanulhatnak szakköri keretben, majd az ötödik évfolyamon 0.5, hatodiktól 1 órában.

Megmérettetésül szolgálnak a különböző versenyek, tantárgyi mérések, ahol- évek óta - az összesített eredmények alapján jól szerepelnek tanítványaink.

Sportfoglalkozási lehetőségeink délután: futball, kosárlabda, kézilabda, röplabda, úszás, korcsolyázás, művészi torna, karate.

Az "erdei iskolának" évek óta hagyománya van iskolánkban.

Biztosítjuk a helyet a felekezetek szerinti fakultatív hitoktatás számára.

Gimnáziumba jelentkezők
is az angolt és a németet tanítjuk idegen nyelvként.
Az emelt szintű idegen nyelvi osztályban az első idegen nyelvet 9. évfolyamon heti 5,
10-12. évfolyamokon heti 6 órában, a második idegen nyelvet heti 3 órában tanítjuk.
Az emelt szintű számítástechnikai osztályban az első idegen nyelvet a 9-12. évfolyamon heti 4 órában tanítjuk,
a második idegen nyelvet 9-12. évfolyamon heti 3 órában.

A gimnáziumban a kerettantervnek megfelelően a 9. évfolyamosok heti 2 órában tanulnak informatikát,
a 10. évfolyamtól kezdve csak az emelt szintű számítástechnikai osztály heti 2
a 11. évfolyamtól heti 3 órában.

A gimnáziumban az érettségi vizsgaszabályzat előírásait figyelembe véve folyik az érettségire történő fölkészítés.
Tanulóink a kötelező érettségi tantárgyak mellett a következő tárgyakból jelentkezhetnek érettségi vizsgára:
második idegen nyelv, fizika, kémia, biológia, földrajz, számítástechnika, ének-zene, rajz és vizuális kultúra.
Igény esetén az egyes érettségi tantárgyakból biztosítjuk az emelt szintű érettségi lehetőségét is. Az emelt szintű érettségire való felkészítésre az órakeret a 11. és 12. évfolyamon biztosít óraszámot.

A nevelőtestület küldetésnyilatkozata
Iskolánkban olyan légkört kívánunk teremteni, ahol tanulóink otthon érezhetik magukat. Ennek érdekében: - a tanuló személyiségét tiszteletben tartjuk - a tanulókat bevonjuk saját iskolai életük megszervezésébe - a gyermekek egyéni képességeit az oktatás során figyelembe vesszük - az iskola életében szeretetteljes emberi kapcsolatok kialakítására törekszünk: o tanuló és tanuló o tanuló és nevelő o szülő és nevelő o nevelő és nevelő között o a diákok ismerjék meg előre a velük szemben támasztott követelményeket, így tudhatják, mit várunk el tőlük. Célunk a tanulók teljes személyiségének fejlesztése és a tanulók korszerű ismereteinek, képességeinek, készségeinek kialakítása, bővítése. Szellemileg, erkölcsileg és testileg egészséges nemzedéket kívánunk nevelni a ránk bízott gyermekekből. Ennek érdekében: - úgy tervezzük meg a nevelő és oktató munkát tanulóink számára, hogy fejlesszük az alapkészségeket, korszerű, továbbfejleszthető alapműveltséget nyújtunk - felkészítjük a felsőfokú továbbtanulásra és a munkába állásra - az iskola olyan ismereteket közöl, amelyek nemcsak a tanulók műveltségét alapozzák meg, hanem formálják világszemléletüket, világnézetüket és segítenek eligazodni szűkebb és tágabb környezetükben - fontosnak tartjuk, hogy diákjaink elsajátítsák az egyéni tanulás módszereit - szeretnénk elérni, hogy tanulóink körében a munkának, tudásnak és a szorgalomnak becsülete legyen - segítünk diákjainknak észrevenni és értékelni a jót, megelőzni, felismerni a rosszat - törekszünk a humánumra, a másság iránti megértésre és tiszteletre - törekszünk az emberek közötti érintkezés, a kommunikáció elfogadott normáinak helyes kialakítására - megismertetjük tanulóinkat nemzeti kultúránk és történelmünk eseményeivel, kiemelkedő személyiségeivel és hagyományaival - mindezek megbecsülése révén tápláljuk a gyermekekben a haza, a szülőföld iránti szeretetet - megismertetjük gyermekeinket az európaiság gondolatával, a más népek, más tájak iránti érdeklődést felkeltve tágítjuk látókörüket.

Tantestületünk pedagógiai hite szerint iskolánk lényege, hogy emberközpontú, gyermekközpontú intézmény, az ismeretek és értékek továbbadásának színhelye. Ezért tevékenységünk középpontjában -az emberközpontú- nevelés áll. Ennek érdekében határoztuk meg alapvető céljainkat, feladatainkat és az ezekhez megfelelő módszereket

Intézményünk kiemelten fontos céljának tekinti a személyiségfejlődéshez és az ismeretszerzéshez szükséges alapvető kompetenciák fejlesztését. Előtérbe helyezzük a tevékenységközpontú pedagógiai módszereket, a kooperatív technikákat. Segítjük a személyiségfejlesztés szempontjából az 1-4. és 5-8. évfolyam közötti törésmentes átmenet megvalósulását.