Weboldal készítés, Google optimalizálás, SEO
/

E-mail:

Jelszó:

Az iskoláról

Elérhetőség: Hétvezér u.19
tel/fax: 42/520-227, 42/520-228
OM azonosító: 201200
Történet: Iskolánk, a Váci Mihály Gimnázium 40 éve várja a megmérettetést. Meggyõzõdésünk szerint nagy kilengésekre nem került sor, de a nyugalom is sok apró változást takar. Melyek is ezek a „lengõ évek” sorrendjében?

1963-70 Megalakul a „Kabay János” Általános iskola és Gimnázium. Nevének megfelelõen – két intézmény mûködése közös épületben a gimnáziumi osztályok fokozatos felfejlõdésével.

1965-69 Vegyipari és elektromos tekercselõ szakmai gyakorlati képzés indul 5+1-es formában az Alkaloida és a Mezõgép Vállalat együttmûködésével.

1970 Az önálló igazgatású középiskola „Gimnázium Tiszavasvári” néven új épületbe költözik.

1972-78 Évfolyamonként 1-1 kémia tagozatos osztály indul be megyei beiskolázással.

1972 Szeptembertõl a vidéki tanulók az iskola épületében kapnak szállást.

1973 Felépül az 50 férõhelyes diákotthon a tornatermi folyosó folytatásában.

1974 Az iskola felveszi megyénk híres szülöttjének, Váci Mihálynak a nevét.

1978 Bevezetjük a fakultatív képzést. Az alapoktatáson felül a diákok évente igény szerint bármelyik elméleti tárgyat, valamint a záróvizsga köteles kémiai anyagvizsgálatot is választhatják. A fakt-rendszer 1996-ban a 93-as Közoktatási törvény módosításának életbe lépésével szûnt meg.

1986 Megtörténik a fûtés korszerûsítése. Modern, új kazánjaink vezetékes gázzal mûködnek.

1987 Kondicionáló terem épül a gázfûtés bevezetése után szabadon maradt széntároló helyén, társadalmi összefogással.

1988 Teniszpálya kialakítása.

1992 Magasabb óraszámban intenzív angoltanítás kezdõdik, amelyhez hosszabb, rövidebb ideig amerikai kapcsolat és a British Council és a Mûvelõdési és Közoktatási Minisztérium közös Teach Hungary programja révén angol nyelvû társalgás is kapcsolódik.

1993 Szabadidõs programként vízitúrák szervezése, melyhez a csónakok vásárlását támogatók segítségével biztosítottuk. Elkészül a 16 személy befogadására alkalmas nyelvi labor, valamint egy korszerû számítógépekkel felszerelt terem.

1994 Megkezdõdik a hatosztályos gimnáziumi oktatás a Krúdy Gyula Gimnázium tanterve alapján. Újabb évfolyam csak a következõ tanévben indul ebben a képzési formában.

1997 Alkalmazott közgazdaságtan keretein belül vállalkozási ismeretek oktatása kezdõdik az érdeklõdõk számára.

1998 Emelt szintû angol nyelvi képzésünk német nyelvvel bõvül. Számítógépes eszközparkunk a Sulinet program keretében sokat fejlõdött. Ekkor csatlakoztunk az Internetre is.

Iskolánk kezdettõl fogva felvállalta a felnõttek képzését is. Kezdetben a Szakmunkások Szakközépiskolája mûködött esti/levelezõ tagozaton, ahol 3 év alatt szerezhettek érettségit a szakmával rendelkezõk. 1996-tól pedig ismét beindult a 4 éves gimnáziumi képzés.

1998-tól pedig 2 éves intenzív nappali oktatást biztosítottunk a szakmunkás-bizonyítvánnyal rendelkezõ fiataloknak (22 éves korig).

Az eseményekhez hozzátartozik az is, hogy 1985-tõl országosan komoly nehézségek adódtak az iskolák életében. A korábbi szabályozók megszûntek, újak nem készültek. Így az oktatásban megindultak a spontán profilváltások, a testre szabott, alternatív képzési formák. Ellenõrzés hiányában a sokszínûség mellett káosz is keletkezett. Az iskolák finanszírozása tanulói létszámfüggõvé vált, ami a demográfiai hullámvölgyben kedvezõtlen hatást eredményezett. Minden iskola harcolt a fennmaradásért. Mi is. az átmeneti idõszak 1993-ig tartott, amikor is a rendszerváltás után végre elkészült az új Közoktatási törvény. Ez kötelezte az iskolákat, arra, hogy PEDAGÓGIAI PROGRAM-ot és benne HELYI TANTERV-et készítsenek. Így az intézményeknek lehetõségük adódott a helyi sajátosságok figyelembe vételére. Mindezt elõször a NAT (Nemzeti Alaptanterv), késõbb a KET (Kerettanterv) égisze alatt. A Közoktatási törvény azonban évrõl évre jelentõsen változott (változik), melynek eredménye, hogy jelenleg 3 féle tanterv szerint tanítunk:
- a 12. évfolyamon a régi, megszokott, 1978-as;
- a 10.-11. évfolyamon a 2001-ben bevezetett „régi” KET;
- a 9. évfolyamon a most szeptemberben életbe lépett „új” KET szerint.

A felsorolt tények azt tükrözik, hogy iskolánk a fennállása óta meg tudta õrizni gimnáziumi profilját, de a kor követelményeinek mindenkor rugalmasan, ugyanakkor magas színvonalon igyekezett megfelelni. Ez egyáltalán nem volt könnyû olyan területen, ahol minden nagyobb létszámú szomszédos település rendelkezik jó hírû középiskolával. Csak úgy vehettük fel a versenyt velük, hogy családias légkörben, jó hagyományokat kialakítva, egyénekre szabott módszerekkel dolgoztunk. Kiemelt feladatnak tekintettük a továbbtanulásra való felkészítést. A középiskolákat minõsítõ országos listákon, a felsõfokú beiskolázási mutatók alapján a jók közé tartozik a „Váci”. Végzett diákjaink alkotják a város értelmiségének több mint felét, de az ország minden részén, sõt még külföldön is élnek olyan tudósok, szakemberek, akikre büszkék vagyunk. Reméljük, hogy sikereikhez, emberségükhöz a középiskola adta az alapokat. Kimûvelt fõkre mindenhol szükség van. Tanulóink közül nem mindenki készült felsõfokú intézménybe. Számukra az alapmûveltség megszerzését, sikeres érettségi után az egyéniségüknek megfelelõ szakmák választását tartottuk fontosnak.