Fox Float CTD kashima újjáépítése
A Fox tagok működési elve viszonylag egyszerű. Van egy külső kamra amit teleszkóp pumpával nyomás alá lehet helyezni. Itt lehet beállítani a pilóta testsúlyához megfelelő nyomást.
Ez az egyszerű része a dolognak. Ha meghibásodik egyszerűen elengedi a nyomást, vagy ha a belső X-gyűrű adja meg magát akkor összeül mert a nyomás átkerül a dugattyú ellenkező oldalára is. A kis szervizek alkalmával ennek a tömítéseit cseréljük, illetve tisztítjuk. A kenőanyaga egy nagyon sűrű spéci olaj a Fox fluid.
A macerásabb rész a csillapítás. Ez a "zsebbenyúlós" rész! :D Áll egy hengerből ami kívülről is látszik ez a becsúszó szár. Ebben van egy dugattyú egy nyomórúd végén. Ezen a dugattyún áramlik át az olaj amikor összenyomódik a tag. Itt történik a visszaút állítás illetve a CTD kar által funkcióváltás.
A henger alsó részében van egy IFP dugattyú aminek az egyik oldalán olaj van a másik oldalán pedig túlnyomás (500 psi az nagyon sok :D). Ez a dugattyú összesűríti a nyomás által az olajat és így nem habzik fel és nem lesz vákumbuborékos amikor átáramlik a dugattyú szelepezésén. Mivel állandó az áramlási sebessége az olajnak nagyon finom mozgás érhető el. Viszont ha ez a nyomás lecsökken, vagy átszivárog az olajba vagy az olaj kezd el szivárogni valahol, na akkor van baj... :D
Leghamarabb onnan ismerhető fel a hiba, ha kívülről nincs olaj szivárgás, hogy "szörcsögő" hangja lesz teleszkópnak a visszaútnál. Olyasmi mint egy régebbi RockShox villa csillapításának. Ilyenkor már habos, vákimbuborékos az olaj. Nem állandó az áramlás sebessége, nem mozog szépen a tag. Ezután következik amit a képeken láttok. Szétbombáz, kitisztít, minden tömítést kicserél. Jó kis legó az összerakás. Fontos az IFP dugattyú megfelelő beállítása. Ha ez nem jó, akkor összeérhet a mozgó dugattyúval komoly mechanikai sérülést okozva. Ha a csillapítás összeállt akkor következik a megfelelő nyomás beállítása a túlnyomásos oldalon.
Ez ennél a tagnál 450-500 psi nyomást jelent. Ne próbáljátok ki otthon a konyhában, mert ha valami balul sül el és a nyomás elszabadul akkor komoly sérülést tud okozni... ;) Ennek a résznek a lezárásához plombát is használunk, pontosan azért, hogy illetéktelenek ne piszkálják. Ha ez is megvan akkor mehet vissza a külső héj, szintén új tömítésekkel. Aztán pedig lehet visszaszerelni a bringába. Be kell állítani a megfelő nyomást a testsúlyhoz és már indulhat is a buli. :)
Ha tetszett a bejegyzés köszönöm szépen, ha megosztod! Az oldalkövetésekért és like-okért sem haragszunk meg! ;)
#fox #foxservice #foxservicecenter #foxfloat #foxfloatctd #foxctd #foxboostvalve #foxhungary #suspensionservice #suspensionservicecenter #teleszkopszerviz #teleszkóp #kerekparszerviz #kerékpárszerviz #kerekpar #kerékpár #kerékpárbolt #kerekparbolt #kerékpározás #kerekparozas #biciklizés #bicikli #bicikliszerviz #bikeshop #bikeservice #bikemechaniclife #bikemechanic #bikemechanics
Forrás: https://bringakiraly.109.huFox Float CTD kashima rugóstag újjáépítése
Fox Float CTD kashima rugóstag újjáépítése
Fox Float CTD kashima rugóstag újjáépítése
Fox Float CTD kashima rugóstag újjáépítése
Fox Float CTD kashima rugóstag újjáépítése
Fox Float CTD kashima rugóstag újjáépítése