Fizikai folyamat, ún. szublimáció. A szublimáció olyan halmazállapot-változás (fázisátalakulás), amelynél a szilárd halmazállapotú anyag átalakul gőzállapotba melegítés hatására anélkül, hogy közben folyékony állapotot venne fel.
Kémiai folyamat, amikor hidrogént (H 2 ) adagolunk a motorba. A motor belsejében a hőmérséklet hatására a hidrogén molekulák „felszakítják” a hidrogén protonokat (2H+).
Az aktív H+ reakcióba lép a szénkorommal és a motorban lévő oxid anyagokkal és gáznemű szénhidrogén (HC) keletkezik, amely elég és távozik a gépkocsi kipufogórendszeréből.
A karbontisztítási eljárás hatása és előnyei
Eltávolítja a kormot, salakot, lerakódásokat minden típusú motorban.
Az üzemanyag-fogyasztást és a motorteljesítményt visszaállítja eredeti állapotába.
Eltávolítja a kormot, lerakódásokat drága motoralkatrészekből, mint:
Motorszelepek,
Dugattyú gyűrű,
Dugattyúfej,
Dízel fúvókapermetezők,
Injektor,
Turbó és geometria,
DPF/FAP (részecskeszűrő),
Katalizátor.
Növeli a dinamikus paramétereket gyorsításkor.
Csökkenti a motor zaját.
Drasztikus mértékben csökkenti az emissziót.
Segítséget nyújt az éves műszaki ellenőrzéskor a károsanyag kibocsátás szintnek való megfelelés vonatkozásában.
Meghosszabbítja a motor élettartamát.
Az esetek 99%-ban a motor sokkal könnyebben „lélegzik” és jobban reagál a gázpedál megnyomásakor. Amennyiben az ügyfél a diagnosztikai eszközön szeretné látni a különbséget, akkor felajánlhatja a kibocsátás megmérését az eljárás előtt és után vagy a DPF hőmérsékletének mérését az eljárás előtt és után.
A Carbon Cleaner berendezés nagyon gyorsan és szétszerelés nélkül megoldja a szénlerakódások által okozott problémákat. *Az eljárás nem árt a járműnek, hacsak a gépkocsinak nincsenek olyan mechanikai hibái, amelyeket a használat, a gyakori kopás, a hibás érzékelők vagy más fizikai károk okoztak.
Problémák, amelyeket a Carbon Cleaner képes megoldani
Napjainkban a közvetlen befecskendező rendszerű autókban rengeteg korom halmozódik fel a motorban az égési folyamat során. A probléma akkor keletkezik, amikor a korom olyan mennyiségben halmozódik fel, aminek eredménye: eltömődött dízel részecskeszűrő, eltömődött turbó és geometriája, eltömődött EGR szelep, eltömődött katalizátor, koszos dízel fúvóka permetezők, koszos injektorok, szénlerakódások a motorszelepeken, besült dugattyú gyűrűk. Ezeket az alkatrészeket általában el kell távolítani a motorból és fizikailag, kézzel kell megtisztítani, agresszív vegyszerben kell áztatni, hogy a szén lágyabb legyen, majd eltávolítani.
Dugattyú gyűrű – szénlerakódás miatt (magas olajfogyasztás és látható kipufogó gáz) - Eltömődött DPF – A DPF állapotát a műszerfalon lévő kijelző mutatja, azt, hogy eltömődött vagy esetleg a ’Regenerációs mód’ indításához autópályán kell vezetni. Egyes esetekben ez megoldás lehet, azonban egy bizonyos idő után a szűrő végleg eltömődik. Ilyenkor már nagyon magas a korom aránya és az ECU már nem engedi a DPF regenerálását. A Carbon Cleaner technológia használatával eltávolítható a motor belsejében lerakódott korom. A Carbon Cleaner használatával a DPF tisztítás az esetek 90-95%-ban sikeresnek mondható. A karbontisztítási technológia nem jár sikerrel amennyiben a PDF 100%-ban eltömődött, vagy ha a DPF kerámia része megsérült vagy teljesen törött. - Eltömődött katalizátor – Az esetek 90%-ban sikeresen tisztítható az eltömődött katalizátor. A maradék 10% esetben mechanikus probléma merül fel; a katalizátor teljesen eltömődött és cserére szorul.
Motorszelepek – Korom rakódik le rajtuk és néha nem illeszkednek megfelelően. A kompresszió nem elégséges és a motor zajos lesz. Az eljárás után a zaj csökken, és a kompresszió visszaáll az eredeti értékre.
A dízel fúvóka permetezőin korom képződött és nem tudják megfelelően permetezni a befecskendezett üzemanyagot. Ez általában télen fordul elő, amikor az autó alacsonyabb hőmérsékletet észlel. Ilyenkor a dízel fúvókák nagy mennyiségű tüzelőanyagot kezdenek el beadagolni. A levegő-üzemanyag keverék nagyon gazdag lesz és szénlerakódásokat okoz. A motor zajos, az el nem égetett üzemanyag növekszik, és további lerakódásokat hoz létre a motor többi részen. A tisztítási eljárás alkalmazása után, a téli időszakban is, a motorzaj és a rázkódás is csökken. Az üzemanyag befecskendezése megfelelő lesz.
Az injektorok esetében hasonló problémák merülnek fel, az esetek többségében a gyenge minőségű üzemanyag miatt.
A turbó és geometriája sok koromrészecskét és iszapot tartalmaz a hibás dízelmotoros szórófejek, a túl sok befecskendezett üzemanyaggal történő Chip tuning, a meghibásodott vagy szennyezett érzékelők, mint a MAF érzékelő vagy a MAP érzékelő, a hibás léghűtő, amely következtében csökken a légnyomás, a hibás légcső, illetve a motor általános elhasználódása miatt. Egy bizonyos kilométer teljesítmény után a motor több olajat kezd el fogyasztani, és a dinamikus paraméterek csökkennek. A karbontisztítási eljárás eltávolítja a szénlerakódás nagyobb részét és sokkal jobban reagál az autó. Ez a legegyszerűbb módszer a turbó tisztítására. A karbontisztítási eljárás nem segíthet, ha a turbó elhasználódott vagy mechanikai hiba merül fel.
Olcsóbb és egyszerűbb megoldást kínálunk, amely megoldja a szénlerakódások által okozott problémákat. Minden kockázat és szétszerelés nélkül.