Hasznos tudnivalók


 

Törődjön kicsit autójával, hogy ne fagyjon arcára a mosoly!
Néhány hasznos fogás az autó téli felkészítésére
A mai, modern autók már sokkal kevesebb törődéssel is helytállnak télen, mint a régiek, de néhány kötelezettsége a jelenkor autósainak is van.
A hűtőfolyadék mindenképp fagyálló kell legyen, a nem kellően hidegtűrő, de "célfolyadék" csak jégkásássá válik, a megfagyó víz azonban a hűtőt és akár a motorblokkot is szétrepesztheti
A tél beálltával a téli gumi felszerelésének szükségessége ma már szinte mindenkinek beugrik, de ezen túl még néhány további teendőjük is van az autósoknak. Ilyen például a fagyálló szintjének és fagyáspontjának ellenőrzése. Itthon legalább mínusz 25, a biztonság kedvéért inkább mínusz 30 fokra érdemes belőni a fagyáspontot. Erre alkalmas műszer már 1000 forint alatt is kapható, de a legegyszerűbb, ha tankoláskor, vagy csak ezért betérve, benzinkúton ellenőriztetjük. De nem csak a hűtőfolyadék kell fagyálló legyen. Bár komoly fölösleges kiadásokat valóban a fáradt hűtővíz tud okozni, kisebb károkat és még nagyobb bosszúságot a nem télálló szélvédőmosó is előidézhet. A fagy beállta előtt érdemes a nyári, nem fagyálló szélvédőmosót kispriccelni a tartályból, majd fagyállót tölteni a helyére. Ebből is érdemes „keményebb” koncentrátumot tölteni, ugyanis a rendszerben még nem megfagyó, csak enyhébb hőmérsékleten folyékony maradó mosószer a menetszéllel is hűtött szélvédőre spriccelve hamar jéggé válhat. Ilyenkor nincs más megoldás, mint megállni és lekaparni a jeget. A mosórendszer fagymentesítésének utolsó lépése a fagyálló folyadék rendszerbe járatása, nehogy a nyári, nem fagyálló nafta maradjon a csövekben, ugyanis az így kialakuló dugó miatt a tartályban vígan lötyögő fagyálló mosólé így nem jut el az ablakig.
Az összes lámpát és a fényszórók beállítását is ellenőrizni kell a tél előtt, a rövid nappalok miatt sokat autózunk sötétben
Noha a KRESZ szerint minden elindulás előtt ellenőrizni kellene a lámpákat, aligha lehet olyan ember, aki ezt valóban minden alkalommal megteszi. Ám a tél előtt feltétlenül meg kell győződni a világítótestek hibátlan működéséről. Ha úgy látjuk, a fényszórók nem kellő távolságba világítanak, vagy épp bevilágítunk a pirosnál előttünk álló autóba, esetleg sok szembejövő villog, ellenőriztessük a fényszóró beállítását. Az ablaktörlők hibája még egyszerűbben megállapítható, ha csíkosan törölnek, vagy a gumik már ránézésre is szakadozottak, töredezettek, mindenképp cserélni kell őket. A mai, egy darabból álló, Aeroblade lapátok öregedésének jele a gumik megkeményedése, ilyenkor a lapátok a szélvédőn ugrálva törölnek, és inkább csak redőzik, mint törlik a vizet. Ezek cseréje a hagyományos lapátokénál drágább, de elkerülhetetlen. A lapátokat fagyban érdemes minden hosszabb parkolás előtt, főként este felhajtani, vagy sok rétegű hurkákra csavart újságpapírt tenni, hogy ne fagyjanak az ablakra. Ha ez mégis megtörténne, leolvadásuk előtt ne kapcsoljuk be a törlőt, a masszívan odafagyott gumik miatt mozdíthatatlan lapátok akár a motort is leégethetik, „jobb esetben” csak a gumik károsodnak.
Ápolás nélkül kifakulhatnak a fényezetlen műanyagok, tördezetté válhatnak a gumitömítések és maguk az abroncsok is
Az ajtótömítéseket és a külső gumielemeket (beleértve az abroncsokat is), valamint a fényezetlen műanyagelemeket érdemes glicerin tartalmú spray-vel befújni, ez konzerválja őket és a vizet is lepergeti. Ügyeljünk arra, hogy a spray az ablakokra ne jusson, ott ugyanis fénytörést okozhat, nehezen mosható le. Ha az autót hó borítja, a hótakaró nagyját seprűvel, kefével érdemes letakarítani, így elkerülhető, hogy nagyobb mennyiségű hó hulljon az autóba. Ha mégis beesne, a nagyját még elolvadása előtt érdemes kirázni, kisöpörni, különben a vízzé olvadt hó csak lassan szárítható ki. A lábakhoz, főként a legtöbbet használt helyen, azaz a vezetőnél, ajánlott magas peremű gumiszőnyeget tenni, így a cipőről leolvadt hó sem fog a szőnyegbe ivódni.
A modern, távirányítós nyitórendszerek korában is érdemes törődni a zárakkal
Régen mindennapi eszköz volt a jégoldó zárolajozó. Amióta az autók zöme távirányítóval nyílik, a zárak kisebb figyelmet kapnak, pedig a sosem használt nyitórendszerek karbantartását nem szabad elfelejteni, ha épp lemerül a távirányító eleme, kénytelenek leszünk kulccsal nyitni az ajtót. Hogy ez ne következzen be, legalább minden második évben a távirányító elemét is érdemes feszültségmérővel ellenőrizni, vagy ha már szétszedtük, cserélni.
A mai akkumulátorok már zárt rendszerűek, nem kell a folyadékszintjüket ellenőrizni és desztillállt vízzel utántölteni. Hosszú parkolás, több hetes téli álom idejére érdemes az autóból kiszerelni és meleg helyen tárolni a telepeket
Télen különösen nehéz feladat hárul az akkumulátorokra, a hideg motorok beindítása nehezebb, ráadásul a hőmérséklet csökkenésével az akkumulátorok teljesítménye exponenciálisan csökken. A lehető legjobb töltés, illetve energia átadás érdekében mindenképp meg kell tisztítani az akkusarukat, illetve a kábelek érintkezőit. Ehhez drótkefe, csiszolópapír és erre gyártott célszerszám egyaránt alkalmas. A többi évszakban hibátlan telepek fagyban akár egyik napról a másikra indításképtelenné válhatnak. A korosabb (akár 2-3 éves) akkumulátorok nehezen bírják töltés nélkül, akár 2-3 napos állás után is kevés lehet az indításhoz a kakaó. A legjobb megoldás az új akkumulátor vásárlása, de a csak kicsit gyengélkedő akksival és segítő szomszédokkal olcsóbban is megúszhatjuk, ha a 10-20 ezer forintos tételt jelentő akku helyett egy indító (becenevén bika) kábelt veszünk. Télen az autót hosszabb távra magára hagyva mindenképp úgy érdemes leparkolni, hogy a motortérhez, illetve az akkumulátorhoz könnyen hozzá lehessen férni.

Törődjön kicsit autójával, hogy ne fagyjon arcára a mosoly!


Néhány hasznos fogás az autó téli felkészítésére


A mai, modern autók már sokkal kevesebb törődéssel is helytállnak télen, mint a régiek, de néhány kötelezettsége a jelenkor autósainak is van.


A hűtőfolyadék mindenképp fagyálló kell legyen, a nem kellően hidegtűrő, de "célfolyadék" csak jégkásássá válik, a megfagyó víz azonban a hűtőt és akár a motorblokkot is szétrepesztheti

A tél beálltával a téli gumi felszerelésének szükségessége ma már szinte mindenkinek beugrik, de ezen túl még néhány további teendőjük is van az autósoknak. Ilyen például a fagyálló szintjének és fagyáspontjának ellenőrzése. Itthon legalább mínusz 25, a biztonság kedvéért inkább mínusz 30 fokra érdemes belőni a fagyáspontot. Erre alkalmas műszer már 1000 forint alatt is kapható, de a legegyszerűbb, ha tankoláskor, vagy csak ezért betérve, benzinkúton ellenőriztetjük. De nem csak a hűtőfolyadék kell fagyálló legyen. Bár komoly fölösleges kiadásokat valóban a fáradt hűtővíz tud okozni, kisebb károkat és még nagyobb bosszúságot a nem télálló szélvédőmosó is előidézhet. A fagy beállta előtt érdemes a nyári, nem fagyálló szélvédőmosót kispriccelni a tartályból, majd fagyállót tölteni a helyére. Ebből is érdemes „keményebb” koncentrátumot tölteni, ugyanis a rendszerben még nem megfagyó, csak enyhébb hőmérsékleten folyékony maradó mosószer a menetszéllel is hűtött szélvédőre spriccelve hamar jéggé válhat. Ilyenkor nincs más megoldás, mint megállni és lekaparni a jeget. A mosórendszer fagymentesítésének utolsó lépése a fagyálló folyadék rendszerbe járatása, nehogy a nyári, nem fagyálló nafta maradjon a csövekben, ugyanis az így kialakuló dugó miatt a tartályban vígan lötyögő fagyálló mosólé így nem jut el az ablakig.


Az összes lámpát és a fényszórók beállítását is ellenőrizni kell a tél előtt, a rövid nappalok miatt sokat autózunk sötétben

Noha a KRESZ szerint minden elindulás előtt ellenőrizni kellene a lámpákat, aligha lehet olyan ember, aki ezt valóban minden alkalommal megteszi. Ám a tél előtt feltétlenül meg kell győződni a világítótestek hibátlan működéséről. Ha úgy látjuk, a fényszórók nem kellő távolságba világítanak, vagy épp bevilágítunk a pirosnál előttünk álló autóba, esetleg sok szembejövő villog, ellenőriztessük a fényszóró beállítását. Az ablaktörlők hibája még egyszerűbben megállapítható, ha csíkosan törölnek, vagy a gumik már ránézésre is szakadozottak, töredezettek, mindenképp cserélni kell őket. A mai, egy darabból álló, Aeroblade lapátok öregedésének jele a gumik megkeményedése, ilyenkor a lapátok a szélvédőn ugrálva törölnek, és inkább csak redőzik, mint törlik a vizet. Ezek cseréje a hagyományos lapátokénál drágább, de elkerülhetetlen. A lapátokat fagyban érdemes minden hosszabb parkolás előtt, főként este felhajtani, vagy sok rétegű hurkákra csavart újságpapírt tenni, hogy ne fagyjanak az ablakra. Ha ez mégis megtörténne, leolvadásuk előtt ne kapcsoljuk be a törlőt, a masszívan odafagyott gumik miatt mozdíthatatlan lapátok akár a motort is leégethetik, „jobb esetben” csak a gumik károsodnak.


Ápolás nélkül kifakulhatnak a fényezetlen műanyagok, tördezetté válhatnak a gumitömítések és maguk az abroncsok is

Az ajtótömítéseket és a külső gumielemeket (beleértve az abroncsokat is), valamint a fényezetlen műanyagelemeket érdemes glicerin tartalmú spray-vel befújni, ez konzerválja őket és a vizet is lepergeti. Ügyeljünk arra, hogy a spray az ablakokra ne jusson, ott ugyanis fénytörést okozhat, nehezen mosható le. Ha az autót hó borítja, a hótakaró nagyját seprűvel, kefével érdemes letakarítani, így elkerülhető, hogy nagyobb mennyiségű hó hulljon az autóba. Ha mégis beesne, a nagyját még elolvadása előtt érdemes kirázni, kisöpörni, különben a vízzé olvadt hó csak lassan szárítható ki. A lábakhoz, főként a legtöbbet használt helyen, azaz a vezetőnél, ajánlott magas peremű gumiszőnyeget tenni, így a cipőről leolvadt hó sem fog a szőnyegbe ivódni.


A modern, távirányítós nyitórendszerek korában is érdemes törődni a zárakkal


Régen mindennapi eszköz volt a jégoldó zárolajozó. Amióta az autók zöme távirányítóval nyílik, a zárak kisebb figyelmet kapnak, pedig a sosem használt nyitórendszerek karbantartását nem szabad elfelejteni, ha épp lemerül a távirányító eleme, kénytelenek leszünk kulccsal nyitni az ajtót. Hogy ez ne következzen be, legalább minden második évben a távirányító elemét is érdemes feszültségmérővel ellenőrizni, vagy ha már szétszedtük, cserélni.


A mai akkumulátorok már zárt rendszerűek, nem kell a folyadékszintjüket ellenőrizni és desztillállt vízzel utántölteni. Hosszú parkolás, több hetes téli álom idejére érdemes az autóból kiszerelni és meleg helyen tárolni a telepeket


Télen különösen nehéz feladat hárul az akkumulátorokra, a hideg motorok beindítása nehezebb, ráadásul a hőmérséklet csökkenésével az akkumulátorok teljesítménye exponenciálisan csökken. A lehető legjobb töltés, illetve energia átadás érdekében mindenképp meg kell tisztítani az akkusarukat, illetve a kábelek érintkezőit. Ehhez drótkefe, csiszolópapír és erre gyártott célszerszám egyaránt alkalmas. A többi évszakban hibátlan telepek fagyban akár egyik napról a másikra indításképtelenné válhatnak. A korosabb (akár 2-3 éves) akkumulátorok nehezen bírják töltés nélkül, akár 2-3 napos állás után is kevés lehet az indításhoz a kakaó. A legjobb megoldás az új akkumulátor vásárlása, de a csak kicsit gyengélkedő akksival és segítő szomszédokkal olcsóbban is megúszhatjuk, ha a 10-20 ezer forintos tételt jelentő akku helyett egy indító (becenevén bika) kábelt veszünk. Télen az autót hosszabb távra magára hagyva mindenképp úgy érdemes leparkolni, hogy a motortérhez, illetve az akkumulátorhoz könnyen hozzá lehessen férni.







FÉKJAVÍTÁS - Kód: 583556

Tudtad, hogy az autódban lévő fékfolyadékot cseréltetned kell?

A fékpedál megnyomásakor a fékfolyadék összenyomhatatlanságát kihasználva biztonságos fékezést hozhatsz létre. Idővel azonban a fékfolyadék a levegőben lévő páratartalmat megköti, így erősebb fékezéskor felforr a fékfolyadék. Pl. egy 3 %-os víztartalom a DOT 4 fékfolyadék forráspontját 260°C-ról kb. 180°C-ra csökkentheti. Fékfolyadék tesztelő műszerünkkel, szervizünk Debrecenben díjmentesen ellenőrzi autód fékfolyadékának állapotát. Mivel a levegő – ellentétben a fékfolyadékkal – összenyomható, ez a pillanat az Te életében tragikus következményeket okozhat. Hiába nyomod a fékpedált, az autód nem lassul, kockáztatva ezzel családod és mások, illetve autód épségét. Mind ez elkerülhető, csak fáradj be az Arnold Autószervizbe Tégláson. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőrizni és szükség szerint cserélni kell.

Amennyiben a fékfolyadék cseréje szükséges autódban, kedvező árú csomagot hoztunk létre Neked.

Ha fékezéskor az alábbi tüneteket észleled, sürgősen keresd fel autószervizünket:

- fékezéskor morgó hang hallatszik a kerekektől

- fékezésnél jobbra vagy balra húz az autó

- fékezéskor a kormány ráz-remeg (futómű károsodást, gumikopást okoz)

- fékezésnél fémes rágó hang hallatszik (elkopott a fékbetét)

- lüktet a fékpedál lenyomáskor

- puha fékpedál, vagy hosszú fékpedál út


Fékjavításkor legtöbbször a fékbetétet szükséges cserélni. A fékbetétnek a fékezés során nagy igénybevételnek kell megfelelnie. Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, az optimális fékhatás már nem biztosított. Fékbetét cserénél szükséges ellenőrizni a féktárcsák, fékdobok állapotát is. Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot, fékdob átmérőt. Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2-3 mm lehet az újhoz képest. A méret alatti féktárcsa rossz hőelvezetést biztosít, ezáltal a fékbetét meg keményedik és a fékhatás romlik, a fékolaj felforrhat. A vékony féktárcsa elrepedhet, deformálódik, rosszabb esetben leszakad az agyrészről így az autó balesetveszélyessé válik.

A fékjavításakor gyári minőségű, de jóval kedvezőbb árú alkatrészeket használunk autód javításához!




DIAGNOSZTIKA - Kód: 583544

583544_diagnosztika.png

A korszerű gépjárművek javítása manapság már elképzelhetetlen gépjárműdiagnosztika nélkül. Szervízünk rendelkezik a személygépkocsik javításához szükséges dokumentációkkal, gyári javítási útmutatókkal és a diagnosztizálásukhoz szükségescélműszerekkel.A diagnosztikai műszerek fejlett technológiája elérhetővé teszi az össszes elektronikai rendszer, rendszerek könnyű tesztelését beleértve a CAN hálózatokat is. A gépjárművekben elhelyezkedő ECU-k (vezérlő elektronikák) rendelkeznek hibatároló memóriával, amelyek megfelelő diagnosztikai műszerekkel lekérdezhetők, illetve javítás után törölhetők.




583543_02.jpg

Tisztában vagyunk vele,hogy gyakran az időhiány jelenti a legnagyobb problémát az autók javíttatásával kapcsolatban.

HOZOM-VISZEM szolgáltatásunkkal ügyfeleink akár munkaidejük alatt is elvégezhetik a gépjárműikkel kapcsolatos tennivalóikat anélkül,hogy saját idejüket kellene rááldozniuk.Munkatársunk egy önnel előre egyeztetett időpontban és helyen veszi át az autót,és ugyanígy viszi vissza a már megjavított járművet.

Igény szerint lehetőség van több autó tréleres mozgatására is.

A mozgásképtelen autókat autómentő szolgáltatásunk keretében szállítjuk el.




FLOTTA-SZERVIZ - Kód: 583542

583542_01.jpg

Autószervizünk a legnagyobb rugalmasságot, és a legjobb árajánlatot biztosítva áll leendő személyautó vagy kis-haszonjármű flottával rendelkező céges ügyfeleik rendelkezésére. Cége igényeihez maximálisan alkalmazkodva hétvégi vagy akár éjszakai nyitva tartást biztosítva garantáljuk, hogy flottája szervizelése nem fog ütközni cége működésével.Hozom-viszem szolgáktatásunkkal flottáját az ön telephelyéről munkatársaink szállítják szervizünkbe, majd a szervizelés befejeztével vissza.

Amennyiben igényli szolgáltatásunkat,ügyvezetőnk személyesen keresi meg önt, hogy igényeit felmérve kidolgozhassuk az ön és cége számára a legmegfelelőbb konstrukciót.






osszestermek

Ezeket olvastad már?
#EEEEEE #FFFFFF