Éves szervizre hozta egyik ügyfelem ezt a Specialized Turbo Levo-t. Kiemelte, hogy mintha a villa nem mozogna olyan szépen mint korábban, illetve időnként tompa kattogò hangot hallani. Átmozgattam a bringát és azonnal érzékeltem, hogy ez a Fox 36 bizony lòg a perselynél.
Fox 36 Rythm az alany. Sajnos nem ritka jelenség. A 34, 36 és 38mm-es becsúszòval szerelt hasonlò évjáratú Fox villáknálelőfordul.
Ha esetleg ilyen telòval szerelt bringád van, érdemes ellenőrizni. Mivel ez a gép hivatalos forrásbòl származik, könnyen orvosoltuk a hibát természetesen garanciálisan! ;)(Ezért is rizikòs a teherautòròl lesett innen/onnan behozott gépeket megvásárolni. Elég sok olyan alkatrész van rajtuk aminek a meghibásodása költséges tud lenni! Rosszabb esetben meg még keresi is a korábbi tulajdonos… Ha értitek mire gondolok! 😅) Megcsináltam a lábcserét. Persze új szimering, új olaj.
Ezeknél a villáknál csak gyári kenőanyagokat használunk! Természetesen a hiba megszűnt.
Viszont amikor az első villát teszteltem, észrevettem, hogy a rugòstag sem százas. Szokásos hibajelenség.
Az ifp dugattyú tömítése megadja magát és a nyomás bekerül az olajba. Az olaj felhabzik és szörcsögő hangot hallani a rugòstagbòl működés közben. Ilyenkor nem csak a hangos működés a probléma.
A habos olajnak nem olyan az áramlási sebessége mint az összesűrített olajnak. Ezáltal a csillapítás sem működik jòl. Az alany egyébként egy Fox Float X.
A megoldás tömítés és olajcsere, légtelenítés és az ifp újbòli beállítása.
Ha már így belendültem, lecseréltem a fékolajat és a defektgátlò folyadékot a kerekekben.
Illetve kitisztítottam és újrazsíroztam az agyakat. Szezon kezdetén a tulajdonosnak már csak a keréknyomást kell ellenőriznie! ;)
Az Ebike-ok esetében a nagy súly illetve az ebből adòdò nagyobb nyomás miatt a teleszkòpok és rugòstagok karbantartása kiemelten fontos! Jelentkezzetek be időben az éves karbantartásra! ;)
Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm szépen, hogy megosztod! A like-okért és követésekért sem haragszunk meg! ;)