Lefty Ocho Carbon full szerviz
Érkezett néhány teleszkòp és rugòstag határon túlròl. Köztük ez a Cannondale Lefty Ocho Carbon. Ezúton is köszönöm a bizalmat a srácoknak! ;).
Ez a Lefty 2021 es modell. Nem volt még szervizelve. Komolyabb használat nyomait véltem felfedezni rajta… :D Ezt a gazdája Is megerősítette.
Volt benne km, illetve buktak is vele, tehát úgy használták ahogy egy Mtb-t kell. :D Még ősszel egyeztettünk, hogy amint vége a szezonnak küldené, mert szeretné időben szervizeltetni.
Már korábban írtam erről, de azért frissítsük fel a dolgot. A Lefty Ocho 2 generáciòra bonthatò. A 2019-ig gyártott verziòt nevezhetjük első generáciònak. Ebben a tűgőrgők olajban futnak mint a korábbi Xlr és Pbr villákban.
Létezik hozzá egy Rsp kit, ami tartalmaz egy tisztítòszert, olajat az újrakenéshez és kenőanyagot a levegőkamra tömítéseihez. Persze ez a kit csak kis szervizhez alkalmas. Ez a széria már eljutott korban oda, hogy megadja magát a szimering és elkezdi ereszteni az olajat. Mivel az összes kosz lent áll meg perselynél, ez hosszú távon a becsúszò szárat is képes megkoptatni.
Ezért kell a nagyszerviznél darabokra szedni és rendes mechanikai tisztítást alkalmazni, indokolt esetben szimeringet is cserélni.
A 2020 utáni Lefty Ocho-kban már nem olajos kenést alkalmaznak, hanem speciális zsírral oldották meg. Ha visszaemlékszünk ez a zsíros kenés nagyon jòl működött még annò a gumiharangos verziòknál! :) Viszont ez a kenőanyag jòval hígabb és az egész rendszernek sokkal kisebb az ellenállása, gyakorlatilag nem tud ereszteni, mert nincs ami kifollyon belőle. :) De megvan az a “hátránya” hogy az Rsp-kit es kis szerviz nem játszik. Persze, ha mégis beleöntik, akkor a szimeringnél távozik! :) Egy ilyen malőr után fullos tisztítást kell csinálni a villán. Ennél a konkrét Leftynél nagyszervizt kértek. A szimering már olyan rossz állapotban volt, hogy a becsúszò szárra tapadt koszt nem húzta le.
Látszik a fotòkon, hogy mennyire volt koszos a persely és a tűgörgők. Teljesen megtisztítottam minden alkatrészt, kicseréltem az összes tömítést és az alsò szimeringet.
Ennek a cseréjéhez szükség van néhány spéci szerszámra. Újrakentem a tűgörgőket a gyári kenőanyaggal. Az olajpatront is tisztítottam, olajat cseréltem és légtelenítettem. Összeszerelés után mindig végigpròbálom a funkciòkat és pár òra elteltével ellenőrzöm a nyomást is. Ha minden kerek, akkor mehet vissza a bringába, vagy esetünkben a dobozba és a postára! Ne feledkezzetek meg az időszakos szervizekről!
Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm szépen, hogy megosztod!
A like-okért és követésekért sem haragszunk meg! ;)
#cannondale #cannondalemtb #cannondalebikes #cannondalelefty #cannondaleleftyocho #cannondaleleftycarbon #cannondaleleftyochocarbon #cannondaleleftyservice #leftyocho #leftyochocarbon #leftyochoservice #kerekpar #kerékpár #kerekparbolt #kerékpárbolt #kerekparszerviz #kerékpárszerviz #teleszkóp #teleszkópszerviz #teleszkopszerviz #teleszkópszimeringcsere #suspensionservice #suspensionservicecenter #bikeshop
Forrás: https://bringakiraly.109.huCannondale Lefty Ocho Carbon szimering csere és nagyszerviz
Cannondale Lefty Ocho Carbon szimering csere és nagyszerviz
Cannondale Lefty Ocho Carbon szimering csere és nagyszerviz
Cannondale Lefty Ocho Carbon szimering csere és nagyszerviz
Cannondale Lefty Ocho Carbon szimering csere és nagyszerviz
Cannondale Lefty Ocho Carbon szimering csere és nagyszerviz