A Profit legyen veled...
Mi olyan Vállalkozókat keresünk, akik Terjeszkedni és Növekedni akarnak.
Kattints a Részletek-re.
Tisztelt Vállalkozó
Először egy kis történet, amely tévesen, hiányosan szerepel a köztudatban:
Egy amerikai cipőgyár egy afrikai országba küldte az egyik értékesítőjét, hogy vizsgálja meg, lehet-e ott cipőket eladni.
- Egy hét elteltével az értékesítő a következőt faxolta haza: Cipőt itt senki sem hord. Piac egyáltalán nincs.
Az igazgató ellenőrzésként elküldte a legjobb értékesítőjét is.
- Egy hét múlva jön a fax: Senki sem hord cipőt. Óriási a piac!
Eddig talán ismerted a történetet, pedig a folytatás mutat rá a marketing lényegére. Az igazgató, hogy teljesen biztos legyen a dolgában, elküldte a marketing igazgatót is.
Két hét elteltével a marketing igazgató faxa:
- Itt senki sem hord cipőt. A lábfejük azonban nem igazán egészséges, és jót tenne nekik a cipőviselés. Cipőinket azonban át kell tervezni, ugyanis kisebb a lábuk. Arra is kéne pénzt áldoznunk, hogy felvilágosítsuk őket a cipőviselés előnyeiről. Ahhoz azonban, hogy egyáltalán elindulhassunk, meg kellene nyerni magunknak a törzsfőnök bizalmát.
Pénze itt senkinek sincs, viszont olyan édes ananászt termelnek, amilyet én még sohasem ettem. Becslést készítettem egy hároméves periódus várható árbevételére és költségeire, tehát arra, hogy az ananászt egy európai áruház láncon keresztül dollárért értékesítjük, és arra a következtetésre jutottam, hogy pénzünkért 20%-os hozadékot érhetnénk el. Szerintem bele kellene vágnunk.
Egy nagyvállalatnál focimeccset rendeznek a marketing és a karbantartó osztályok között. A meccset a karbantartók nyerik nagy fölénnyel.
A vállalati hirdetőtáblán megjelenik a marketing osztály beszámolója a mérkőzésről:
"Örömmel jelenthetjük, hogy a 2002-ik évi futballszezonban a marketing osztály kiélezett csatában a második helyet szerezte meg, míg a karbantartók mindössze egyetlen győzelemmel az utolsó előtti helyen végeztek."
Cipőbolt
Öreg bácsika régi cipőboltja mellé beköltözik két másik, nagyon nagy cipőbolthálózat üzlete is.
Multi
Látja ám az egyik multi, hogy kéne nyomatni valami marketinget, hogy fellendítsék az eladásokat. Összeül a marketing stáb, meetingelnek, brainstormingolnak, majd kijön a nagy plan: ki kell írni a bolt fölé, öles nagy betűkkel, hogy :
"A legjobb cipők nálunk kaphatók!"
Észreveszi azonban ezt a másik multi is, és vakarják a fejüket: nem jó ez így, lenyom minket marketingben a konkurencia, nekünk is ki kéne találni valami frankót. Ott is összeül a marketing stáb, meetingelnek, brainstormingolnak, majd előjön a nagy plan: ki kell írni a bolt fölé öles nagy betűkkel, hogy :
"A legolcsóbb cipők nálunk kaphatók!"
Vakargatja a fejét az öreg bácsika, hogy mit csináljon, itt van ez a két multi, rontják az ő régi jó cipőboltjának a forgalmát. Majd a homlokára csap, és gyorsan kiírja öles betűkkel a boltja fölé:
" Főbejárat itt ! "
Sok sikert kívánok!